wuteva
0

Tiga Tahun Tanpa Keadilan

Tiga tahun tanpa keadilan

lau kita kena aniaya dan dah buat everything we cud, tp takde pape pun dpt setelah tiga tahun

ape kita rase?

sekurang-kurangnya itu yang aku faham dengan perjuangan Saiful Bukhari Azlan

Buletin Utama TV3 edisi 16 Ogos 2011 menyiarkan berita dia

Tiga tahun lalu, pada tarikh hari ini (15 Ogos 2011), Saiful melafazkan sumpah laknat bahawa dia diliwat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim.

inilah lafaz sumpahnya,
"A’uzubillahi minas syaitanirrajim. Bismillahirrahmanirrahim. Wallahi, Wabillahi, Watallahi. Saya bersumpah bahawa saya telah diliwat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 26 Jun 2008 iaitu pada tarikh tersebut Datuk Seri Anwar Ibrahim telah memasukkan zakarnya ke dalam dubur saya. Jika saya berdusta atas pengakuan ini, maka saya berdusta terhadap Allah S.W.T dan saya sanggup menerima azab, dilaknat dan kutukan daripada Allah S.W.T sehingga ke kiamat. Wallahualam."

(Utusan Malaysia, 15 Ogos 2008)
masa tu pun kecoh gak sbb Anwar tak nak angkat sumpah mcm dia, dan ada yg bising sumpah dia xcukup syarat la, tak sah la ada konspirasi la. (konspirasi lagi).

yg aku heran nye bakpe nk pertikai sumpah Saiful?

kenapa tak persoal Anwar tak nk angkat plak?

pada yang tak tau, sumpah laknat bukan sumpah sebarang sumpah. aku tak berani ckp dia punye sumpah tu sah ke tak sah ke ape ke, tapi keberanian dia angkat sumpah tu yg matters.

sbb sumpah laknat ni kalau kita betul2 yakin baru angkat sumpah.

sbb xpelik kalau dia tipu, sekelip mata je dah kena panah petir.

tp tu lah, dok persoal jugak dia nyer sumpah. Anwar tak angkat sumpah tak de menda pulak. aiseh. dabel stendet.

huhu. pelik nor, masyarakat kita kalau terlalu obses macam tu lah, tak leh fikir rasional.

dan tiga tahun dah berlalu. masih tiada apa-apa yang berlaku

kehakiman kita lemahkah?

teringat aku apabila Datuk Zaid buat parti KITA untuk make sure everything is judged on Judiciary/Law. kalau mcm ni lah kehakiman, maka byk lagi yg perlu dilakukan.

back to Saiful punye kes. mcm post entry aku sebelum ni, bukti da ada. sumpah da siap buat da.

apa lagi masalah?

masalah ialah orang yg dia tuduh tu Anwar. Anwar yg bak kata Tun Mahathir dlu, 'Raja Putar Belit'.

so.. jangan pelik la. tiga tahun tu ciput je bagi Anwar. skang dia da drag byk lagi nk kaver kes dia. hurm... 30 tahun pun tak pelik la weh...huhu

sbr la Saiful. kalau kita di pihak yang benar, gelap kan terang jua akhirnya.

sama macam aku slalu ckp kt my sis yg teraniaya. dia lagi la, da hampir 9 tahun tanpa pembelaan, apalagi keadilan...



tp xpe.
ketahuilah sekurang-kurang nya ramai yang bersamamu, Saiful.

0 comments:

Post a Comment