wuteva
0

Kongsi Yang Memang Langsi

Tanggal 12 Mei 2011 aku bertandang ke East Coast Mall punye GSC untuk tgok filem yang diuar-uarkan hebat neyh. orang blanje, jalan je lah kan. hehe. ikut ati tak terase nk tgok pun sebab filem melayu ni selalunye tidak sampai tahap 'berbaloi' untuk ke wayang.

tp dek kerna citer yang lain nye byk dah tengok dan tidak berapa menarik, maka automatik la citer abg sam yang ensem tu menjadi menarik. hehehe

maka tengoklah aku dengan asyiknya wayang itu. best memang best la. lawak nk mati. tapi.. banyak sangat kurang dalam plot nya. skrip pun tak kuat.. sorry yek farid kamil.

Sam dalam citer ni pegang watak budak terer boxing siam ala Muay Thai Ong Bak. Beliau diarahkan oleh ketuanya Bront Palarae datang ke Malaysia untuk mengucar-kacirkan tiga kumpulan kongsi gelap yang masing-masing diketuai oleh Pak Aziz lakonan Pie, Jimmy dan Victor.

Yang best, tiga kumpulan kongsi gelap ni mewakili tiga kaum utama di Malaysia. elemen 1Malaysia tuh. huhu. Kerja Sam aka Tumulak ialah kena bunuh beberapa individu dari setiap kumpulan itu dan menyebabkan tiga kumpulan itu yang selama ini kautim, jadi gado2 la sebab saling tuduh menuduh.

Tapi yang tak semena-menanya si polis Sharip bin Sharipudin (Fizo Omar) ni rupanya kenalan dan juga musuh lama Sam di Thailand. Jadi dari situ timbullah konflik baru antara mereka dengan kumpulan-kumpulan kongsi gelap tersebut.


"Nama aku Tumulak. Serabot perot la nate beruk ni."

Cosplay Sam ala-ala Naruto sangat. Cara lawan macam samurai plus Muay Thai punye scene. ada elemen peniruan di situ :P

Komen saya: citer ni okey lah. Banyak flash back. Agak kronologi cuma banyak tergantung. Ngape tah Bront Palarae suruh pegi kucar-kacirkan kongsi gelap, tah mane ilang da rakan seperjuangan Sam kt Thailand, tah macam mana tibe2 Fizo ni member lama dia ke semua tu tak jelas diceritakan..

Cuma banyak yang kelakar menggelikan la. Especially bab Sam cakap Kelantan. Sam memang kool abes!

PS: Kongsi ni Memang Langsi. Takat nak gelak lawak bodo bereh.....

0 comments:

Post a Comment